Körlektioner

Att övningsköra mycket är en av de viktigaste delarna när du ska ta ditt körkort. Vissa övningskör privat medan andra väljer att endast köra på trafikskola. De allra flesta övningskör både på trafikskolan och privat för att träna så mycket som möjligt. Om du väljer att köra med oss lägger vi tillsammans upp en personlig utbildningsplan för dig där vi uppskattar hur många körlektioner du behöver ta och när utbildningen förväntas vara klar.

MANUELL ELLER AUTOMATVÄXLAD BIL - DU BESTÄMMER. VI HAR BÅDA DELAR.

55 minuters körlektioner - mer effektivitet

Våra körlektioner är 55 minuter långa. Genom att ha 55 minuters körlektioner, jämfört med till exempel 40 minuter, blir det färre starter och avslut. Varje lektion gör att du får god tid på dig att lära känna bilen och bli dig trygg i din körning. Vi upplever också att våra elever tidsmässigt kortare når sitt mål.

Körlektionerna startar vid Enehagsvägen 5 Värnamo (Finnvedens Trafikskola) eller Barnarpsgatan 31 Jönköping (Egert och Ulfs Trafikskola) såvida vi inte bestämt annat.

Trafiksäkert med dubbelkommando

Vi övar i en trafiksäker miljö med dubbelkommando, dubbla backspeglar och erfarna lärare. Vi övar effektivt och momentvis enligt utbildningsplan. Varje övning finns beskriven i ditt körhäfte.

Din handledare får gärna följa med

Om du även övningskör privat rekommenderar vi att din handledare följer med under några körlektioner. Det ger både dig och din handledare tips och råd inför er träning hemma. Handledaren får möjlighet att se hur vi undervisar och kan ställa frågor mot slutet av lektionen. Genom att vi samarbetar med din handledare blir din körkortsutbildning mer effektiv.

Vår trafikskola i Jönköping heter Egert & Ulfs Trafikskola, vill du ta körlektioner i Jönköping besök www.egertulfs.se för mer information.